تفاوت شیرینگ تونلی و شیرینگ کابینی

تفاوت شیرینگ تونلی و شیرینگ کابینی

تولید کنندگان دستگاه بسته بندی با توجه به کاربردهای بی شمار دستگاه شرینک پک، این ماشین را برای انواع و اقسام کاربری های مختلف طراحی نموده اند. بسته بندی به کمک شیرینگ کردن نایلون مزایای فراوانی دارد. کابینتی و تونل دار دو دسته ماشین شرینک است. برا اینکه تفاوت شیرینگ تونلی و شیرینگ کابینی را بدانید در زیر مقایسه ای پیرامون این دو دستگاه انجام گرفته است.

شیرینگ پک تونلی

نمونه صنعتی دستگاه شرینک، انواع تونلی آن است. دستگاه شرینک پک تونلی به منظور بسته بندی در تعداد بالا در کارخانجات استفاده می شود. مهمترین کاربرد آن چندتایی کنار هم قرار دادن جعبه های کوچکتر است. برای مثال بطری های ۱۲ تایی نوشابه یا قوطی های رب گوجه فرنگی را در نظر بگیرید که به کمک شرینک کردن بسته بندی می شوند. نایلون شرینک لایه ای محافظ است که رطوبت از آن نفوذ نمی کند.

شیرینگ بطری نوشابه
شیرینگ بطری نوشابه

تکه ای از نایلون یا فیلم شرینک دور بسته قرار می گیرد. بسته ها روی نوار نقاله به داخل تونل حرارتی دستگاه حرکت می کنند تا بر اثر حرارت المنت یا مشعل گاز این نایلون منقبض شده و شکل بسته را به خود بگیرد. مدت زمان قرار گرفتن بسته ها در کوره بستگی به میزان حرارت و جنس نایلون بسته بندی دارد.

» اطلاعات بیشتر درباره تونل حرارتی دستگاه شرینگ پک

شیرینگ پک کابینی | شیرینگ پک کابینتی

نوع دیگری از ماشین شیرینگ برای مصارف بسته بندی تکی و محدود است که دستگاه شرینک پک کابینی نام دارد. بسته مورد نظر به همراه نایلون شرینک برش خورده داخل کابین قرار گرفته و با اعمال حرارت بسته بندی شکل می گیرد. هدف از این نوع شرینک محافظت اجناسی مانند کتاب است که برای جلوگیری از عیوب در هنگام ارسال و فروش استفاده می شود.

دستگاه شیرینگ کابینتی
دستگاه شیرینگ کابینتی

تفاوت شیرینگ تونلی و شیرینگ کابینی

  • مورد مصرف دستگاه شرینک پک تونلی برای بسته های کوچک تکی و انواع مواد خوراکی و شیرینی است. در صورتی که از شرینک تونلی به منظور بسته بندی پیوسته انواع بسته های صنعتی استفاده می شود.
  • در شرینک تونلی حرارت مستمر در حال تابش است در حالی که در مدل شرینک کابینتی تنها با بسته شدن درب کابین و اعمال شاسی، حرارت دمیده می شود.
  • شیرینگ تونلی در انواع تک فاز و سه فاز تولید می شود، در حالی که عموما شرینک کابینی به صورت تک فاز است.
  • در شرینک کابینی برش فیلم شرینک به صورت دستی است و خود دستگاه نیز نیمه اتوماتیک تولید می شود، در حالی که شرینگ تونلی تمام اتوماتیک با برش فیلم شرینک طراحی و تولید می گردد.
  • شیرینگ تونلی را می توان به صورت دوگانه سوز ( برق و گاژ ) طراحی نمود در صورتی که در مدل کابینی نیروی مورد استفاده برق است.

» اطلاعات بیشتر درباره فواید شیرینک کردن محصول

administrator
گروه پندار صنعت آماده مشاوره، طراحی و ساخت کلیه ماشین آلات مرتبط با صنعت بسته بندی نظیر : پرکن پودر و مایعات، استرچ پالت، شیرینگ پک، میکسر پودر و ...است. کارخانه: 02634717178 | مدیریت: 09124624533