دستگاه پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

مایعاتی که دارای ویسکوزیته زیادی هستند جزو دسته ی مایعات غلیظ محسوب می شوند. در یک تعریف ساده، ویسکوزیته یا گرانروی مقاومت ماده دربرابر جاری شدن هست. به دلیل این ویژگی برای پرکردن این جور مایعات می بایست از دستگاه پرکن مایعات غلیظ استفاده نمود.

موادی همچون گریس ، روغن های شیمیایی با غلظت زیاد ، شیره ، عسل و مربا نمونه هایی از مایعات با گرانوری زیاد هستند که برای بسته بندی آن ها نیاز به پرکن مایعات غلیظ است. پر نمودن این گونه مایعات از حساسیت خاصی برخوردار است. زیرا مقدار تنظیمات اشتباه یا حتی طراحی اشتباه در مکانیسم پر کردن موجب خطاهای غیر قابل قبول می گردد. بر خلاف پرکن مایعات رقیق که با کمک سیستم ثقل و وزن خود مایع پر کردن انجام می گرفت، در دستگاه پرکن مایعات غلیظ در وهله اول بهترین مکانیسم سیلندر پیستون می باشد. البته برای این کار مکانیزم های دیگری هم وجود دارد.

دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی

علت استفاده از سیستم پرکن سیلندر پیستونی در دستگاه پرکن مایعات غلیط این است که به دلیل ثابت بودن حجم تعیین و تنظیم شده، خطای مقدار تزریق مواد بسیار بسیار کم است.

مکانیسم سیلندر پیستونی از یک لوله دقیق بیرونی که سیلندر نامیده می شود ، یک شافت داخلی و یک پولکی دقیق و ضخیم در داخل سیلندر که بر روی آن از دو پکینگ برای آب بند کردن خود به دور سیلندر استفاده شده، تشکیل شده است. محرک سیلندر پیستون ها هم می تواند جک هیدرولیک باشد و هم جک پنوماتیک. انتخاب محرک بسته به قطر سیلندر پیستون ها و فشاری که برای تزریق نیاز دارند است.

در یک سیلندر پیستون ۴ لیتری اگر قرار باشد بطری ۱ لیتر پر کنیم استپ پیچی که در قسمت بیرون و پشت شفت اتصال به پیستون قرار دارد را در موقعیت حجم ۱ لیتر تنظیم می کنیم و هر بار که تزریق انجام می شود شفت مرکزی سیلندر پیستون به این استپ تکیه داده و آن استوپ مانع خطای وزن خواهد شد. به آن قطعه از مجموع مکانیسم سیلندر پیستون استوپر گفته می شود.

طریقه کارکرد پرکن سیلندر پیستونی

نحوه کار کردن پرکن سیلندر پیستونی به این شکل است، زمانی که فرمان الکتریکی صادر می گردد شیر اکچویتوری که در قسمت جلوی سیلندر نصب شده و به صورت سه راهی است، مسیر سیلندر به نازل را باز می کند و پیستون در داخل سیلندر به سمت جلو حرکت می کند و مواد را از مسیر نازل به داخل بطری تزریق می نماید. پس از اتمام کار به سنسور مربوطه برخورد کرده و آن نیز فرمان برگشت می دهد، در این لحظه شیر اکچویتور مسیر سیلندر به نازل را بسته و مسیر سیلندر به مخزن را باز می کند و پیستون به سمت عقب شروع به حرکت کرده و مواد را از داخل مخزن به داخل سیلندر مکش می کند .

دستگاه پرکن عسل ، دستگاه پرکن گریس و دستگاه پرکن روغن از ماشین آلاتی هستند که به کمک سیستم سیلندر پیستون تزریق در آن ها صورت می گیرد.

دستگاه پرکن گریس سرد
دستگاه پرکن گریس سرد

» اطلاعات بیشتر درباره دستگاه پرکن مایعات رقیق

administrator
گروه پندار صنعت آماده مشاوره، طراحی و ساخت کلیه ماشین آلات مرتبط با صنعت بسته بندی نظیر : پرکن پودر و مایعات، استرچ پالت، شیرینگ پک، میکسر پودر و ...است. کارخانه: 02634717178 | مدیریت: 09124624533